editie 42
Een initiatief van EY in samenwerking met TIJD CONNECT EN ECHO CONNECT
VERANDERENDE GEDRAG VAN CONSUMENTEN

‘Boodschappen doen wordt iets anders dan winkelen’

DUBBELINTERVIEW

Nieuwe technologie, innovatieve businessmodellen en onverwachte concurrentie laten de sector van de retail en consumentengoederen op zijn grondvesten daveren. Danny Wuyts en Eef Naessens, beiden bedrijfsrevisor en vennoot bij EY, structureren het consumentengedrag van de toekomst.

TRANSFORMATIE

Van autodelen naar smart mobility

CASE

De voorbije jaren transformeerde technologiebedrijf Tapazz van een bedrijf dat diensten levert aan eindconsumenten, naar een dienstverlener van smart mobility voor bedrijven en zelfs voor projectontwikkelaars. Interview met oprichter Maarten Kooiman.

Retail

‘Profiteer van het voordeel dat we in ons land geen trendsetters zijn’

Expert

De technologische ontwikkeling is een complexe aangelegenheid. Je moet keuzes maken en beseffen dat die onzeker zijn. Experimenteren is essentieel. Wat kan de klant echt gebruiken? Gino Van Ossel, Vlerick Business School, over technologiescans en spraaktechnologie in de retailsector.

Financiële sector

Digitalisering met een hart voor de klant

TRENDS

De toekomst van de grote financiële instellingen wordt bepaald door een betere planning en anticipatie op de behoeften van de klant. Dat is een grote uitdaging voor een sector die daarin niet altijd even goed scoorde. Het is slechts een van de uitdagingen voor banken die hun centrale plaats willen behouden, in een maatschappij die gestuwd wordt door een steeds snellere digitalisering.

IMPACT VAN NIEUWE TECHNOLOGIE

Wees klaar voor de superconsument

COLUMN

Bent u als ondernemer klaar voor de komst van de superconsument? Wellicht niet, net zoals het gros van de ondernemingen. Waarschijnlijk hebt u zelfs nog nooit gehoord van dit nieuwe concept dat door EY werd geïntroduceerd. Het beschrijft de consument van morgen en dat is ook uw klant.

CUSTOMER EXPERIENCE

Optimale klantbeleving voor betere bedrijfsresultaten

INTERVIEW

Een optimale klantbeleving leidt tot aantoonbaar betere bedrijfsresultaten: meer klantloyaliteit, competitiviteit en finaal een hogere omzet.

CORPORATE VENTURING

‘Organisaties kunnen niet vasthouden aan hun klassieke aanpak

INTERVIEW

In onze meer en meer geconnecteerde wereld wordt het voor grote bedrijven steeds moeilijker om mee te zijn met alle klantgerichte innovatie en de nieuwste ontwikkelingen van het moment. Corporate venturing helpt daarbij.

EY experts over de future consumer
Danny Wuyts
Danny Wuyts vennoot EY Assurance T. +32 2 774 98 46
Eef Naessens
Eef Naessens vennoot EY Assurance T. +32 2 774 63 43
Bruno Wattenbergh
Bruno Wattenbergh EY innovation ambassador T. +32 475 26 67 79
Yannick Grécourt
Yannick Grécourt vennoot EY Financial Services T. +32 475 40 09 25
Lawrence Landeloos
Lawrence Landeloos Director Innovation EY VODW T. +32 2 774 61 68
Bruno Aelbrecht
Bruno Aelbrecht Director EY VODW T. +32 2 774 61 68
Colofon

Verantwoordelijke Uitgever
Stefan Olivier, vennoot EY Bedrijfsrevisoren

Coördinatie EY
Anne-Sophie Jaspers, Jan-Peter Eerdekens
www.ey.com/be

Volg ons op
twitter.com/EY_Belgium
facebook.com/eybelgium
linkedin.com/company/ernstandyoung

Tel
02 744 91 11

inzicht is een initiatief van EY in samenwerking met Tijd Connect
Realisatie: Content Republic, +32 2 423 17 75
Foto’s: Frank Toussaint, Shutterstock, Fred Debrock