-
De consument van morgen houdt van clicks en van bricks
-
VERANDERENDE GEDRAG VAN CONSUMENTEN ‘Boodschappen doen wordt iets anders dan winkelen’
-
TRANSFORMATIE Van autodelen naar smart mobility
-
Retail ‘Profiteer van het voordeel dat we in ons land geen trendsetters zijn’
-
Financiële sector Digitalisering met een hart voor de klant
-
IMPACT VAN NIEUWE TECHNOLOGIE Wees klaar voor de superconsument
-
CUSTOMER EXPERIENCE Optimale klantbeleving voor betere bedrijfsresultaten
-
CORPORATE VENTURING ‘Organisaties kunnen niet vasthouden aan hun klassieke aanpak’
De consument van morgen houdt van clicks en van bricks
‘Boodschappen doen wordt iets anders dan winkelen’
DUBBELINTERVIEWNieuwe technologie, innovatieve businessmodellen en onverwachte concurrentie laten de sector van de retail en consumentengoederen op zijn grondvesten daveren. Danny Wuyts en Eef Naessens, beiden bedrijfsrevisor en vennoot bij EY, structureren het consumentengedrag van de toekomst.
Van autodelen naar smart mobility
CASEDe voorbije jaren transformeerde technologiebedrijf Tapazz van een bedrijf dat diensten levert aan eindconsumenten, naar een dienstverlener van smart mobility voor bedrijven en zelfs voor projectontwikkelaars. Interview met oprichter Maarten Kooiman.
‘Profiteer van het voordeel dat we in ons land geen trendsetters zijn’
ExpertDe technologische ontwikkeling is een complexe aangelegenheid. Je moet keuzes maken en beseffen dat die onzeker zijn. Experimenteren is essentieel. Wat kan de klant echt gebruiken? Gino Van Ossel, Vlerick Business School, over technologiescans en spraaktechnologie in de retailsector.
Digitalisering met een hart voor de klant
TRENDSDe toekomst van de grote financiële instellingen wordt bepaald door een betere planning en anticipatie op de behoeften van de klant. Dat is een grote uitdaging voor een sector die daarin niet altijd even goed scoorde. Het is slechts een van de uitdagingen voor banken die hun centrale plaats willen behouden, in een maatschappij die gestuwd wordt door een steeds snellere digitalisering.
Wees klaar voor de superconsument
COLUMNBent u als ondernemer klaar voor de komst van de superconsument? Wellicht niet, net zoals het gros van de ondernemingen. Waarschijnlijk hebt u zelfs nog nooit gehoord van dit nieuwe concept dat door EY werd geïntroduceerd. Het beschrijft de consument van morgen en dat is ook uw klant.
Optimale klantbeleving voor betere bedrijfsresultaten
INTERVIEWEen optimale klantbeleving leidt tot aantoonbaar betere bedrijfsresultaten: meer klantloyaliteit, competitiviteit en finaal een hogere omzet.
‘Organisaties kunnen niet vasthouden aan hun klassieke aanpak’
INTERVIEWIn onze meer en meer geconnecteerde wereld wordt het voor grote bedrijven steeds moeilijker om mee te zijn met alle klantgerichte innovatie en de nieuwste ontwikkelingen van het moment. Corporate venturing helpt daarbij.
Verantwoordelijke Uitgever
Stefan Olivier, vennoot EY Bedrijfsrevisoren
Coördinatie EY
Anne-Sophie Jaspers, Jan-Peter Eerdekens
www.ey.com/be
Volg ons op
twitter.com/EY_Belgium
facebook.com/eybelgium
linkedin.com/company/ernstandyoung
Tel
02 744 91 11
inzicht is een initiatief van EY in samenwerking met Tijd Connect
Realisatie: Content Republic, +32 2 423 17 75
Foto’s: Frank Toussaint, Shutterstock, Fred Debrock