‘We werken als een soort start-upteam in de organisaties die een beroep op ons doen: ondernemend en mensgericht’, legt Lawrence Landeloos uit, Director EY VODW. ‘Eerst willen we te weten komen wat er speelt in het hoofd van de huidige en de toekomstige klanten. Bedrijven beschikken almaar meer over klantinzichten, dankzij enquêtes en klantenrondvragen, maar vaak gebeurt dit verkeerd, ongecoördineerd en weten ze vervolgens niet hoe ze dit moeten interpreteren. Wij gaan dit proces structureren, eerst en vooral door de volledige klantreis in kaart te brengen en de juiste vragen te stellen, op het juiste moment. Als we het antwoord daarop kennen, helpen wij organisaties om prioriteiten te stellen door tevredenheidsscores, bedrijfsobjectieven en interne KPI’s slim te combineren. Pas dan gaan we bedrijven begeleiden om de klanten een consistente en onderscheidende reis te laten beleven, over de verschillende kanalen heen. Hiervoor ontwikkelden wij onze eigen methodieken.’
Een optimale klantbeleving leidt tot aantoonbaar betere bedrijfsresultaten: meer klantloyaliteit, competitiviteit en finaal een hogere omzet. Om daarin nog meer expertise te kunnen aanbieden, nam EY in maart VODW over. ‘Wij zijn een multidisciplinair team dat organisaties helpt met hun klantgerichte innovatie en digitale transformatie’, vertelt directeur Lawrence Landeloos.