Hoe blijft uw bedrijf relevant? Traditioneel begeleiden consultants ondernemingen in hun zoektocht naar toegevoegde waarde met bijvoorbeeld fiscale optimalisatie of bedrijfsadvies. Maar dat volstaat niet langer. EY helpt zijn cliënten buiten de muren van hun organisatie en zelfs hun sector te kijken. Het brengt hen samen met externe partners als start-ups, scale-ups, kennisinstellingen en strategische partners. Open innovatie heet dat. Dankzij het netwerk van globale groei en innovatiecentra is de wavespace perfect georganiseerd om creatieve ideeën te bedenken, uit te werken en te presenteren. Dat gebeurt in deze vijf fases waarin het center is ingedeeld.
1 Ideation
De tagline van EY is ‘asking better questions’. Het is ook de eerste stap in de flow van de wavespace. De deelnemers krijgen in deze ruimte inspiratie en stimulatie, om na te denken over de uitdagingen van de toekomst. De juiste vragen helpen hen de juiste uitdagingen te definiëren en daar antwoorden op te vinden. Aan de Lego Serious Play-tafel verwerven ze nieuwe inzichten, omdat ze observeren en letterlijk ideeën bouwen. Hierdoor spotten ze risico’s en opportuniteiten.